Kołowy, czteroosiowy transporter opancerzony opracowany w Czechosłowacji pod koniec lat 50. XX w. Do jego budowy wykorzystano podzespoły samochodu ciężarowego Tatra T-138 oraz prototypowego terenowego samochodu ciężarowego S-360 będącego następcą znanej ciężarówki Praga V3S. W 1961 zbudowano kilka prototypów oznaczonych jako Praga S-260. W tym okresie transporterem zainteresowała się Polska, czego rezultatem było porozumienie o jego wspólnej produkcji.
Wprowadzony w 1963 roku na uzbrojenie Wojska Polskiego (jako SKOT) i armii czechosłowackiej (jako OT-64), pod tym drugim oznaczeniem znany na świecie, ponadto eksportowany do kilku krajów, głównie arabskich.
| Państwo | Polska, Czechosłowacja |
| Producent | Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie |
| Typ pojazdu | transporter opancerzony |
| Trakcja | kołowa 8 x 8 |
| Załoga | 2 + 10 |
| Lata produkcji | 1963 - 1971 |
| Egzemplarze | ok. 4 500 sztuk |
| Silnik | 8-cylindrowy, wysokoprężny, czterosuwowy, widlasty |
| Transmisja | mechaniczna z półautomatyczną, preselekcyjną skrzynią biegów |
| Poj. zb. paliwa | 350 l |
| Pancerz | spawany z płyt walcowanych |
| Dług./szer./wys. | 7,44 m / 2,55 m / 2,83 m |
| Prześwit | 0,4 m |
| Masa | 12,9 ton |
| Prędkość | 95 km/h (na szosie), 8-9 km/h (na wodzie) |
| Zasięg | 650 - 740 km |
| 1 wielkokalibrowy karabin maszynowy KPWT kal. 14,5 mm sprzężony z 7,62 mm karabinem maszynowym PKT |
