Konstrukcja MDK-2M opiera się na rosyjskim ciągniku artyleryjskim AT-T z epoki zimnej wojny. Silnik, sprzęgło, skrzynia biegów, przekładnia kierownicza i koła napędowe są w przedniej części pojazdu. Kabina pochodzi z ciężarówek ZIS-150 i ZIŁ-164 i również znajduje się w przedniej części pojazdu. MDK-2M były wykorzystywane do szybkiego kopania na dużych pokryciach terenu. Były wykorzystywane w armii radzieckiej, rosyjskiej, węgierskiej i w armii NRD.
| Państwo | ZSRR |
| Typ pojazdu | koparka frezarkowa |
| Trakcja | gąsienicowa |
| Załoga | 3 osoby |
| Silnik | diesel 415 KM |
| Zawieszenie | drążek skrętny |
| Zasięg | 1100 km |
| Dług./szer./wys. | 7 m / 3,17 m / 3 m |
| Masa | 4 tony |
| Prędkość | 35 km/h |
